Урок трудового навчання (09.04.2020)
Тема : Виготовлення об’ємних виробів з
коробок, упаковок. Практична робота.
Виготовлення та оздоблення машинки з
коробки.
План роботи
1. Упорядкуй робоче місце.
Підготуй: картонну коробку,
кольоровий папір, картон, ножиці, клей.
2. Налаштуйся на роботу.
Беремо до рук коробки ми,
Ножиці й лінійки
Та покажемо, що пальці
Наші стали всеумійки!
3. Прочитай інформацію.
На нашій планеті щодня з’являються тонни сміття, які забруднюють довкілля.
Багато людей навчилися переробляти його, виготовляючи з використаних коробок
корисні речі. Щодня ви бачите упаковки, які мають різну об’ємну форму, в яких
продають продукти харчування, одяг, побутову техніку. Сьогодні з них ви
спробуєте створити корисний предмет, надаючи коробці «друге життя», будучи у
ролі інженера – конструктора.
Виготовлення і оздоблення об’ємних виробів інженер-конструктор добре знає
будову транспортних, транспортуючих і технологічних машин. Транспортна техніка
призначена для перевезення пасажирів або вантажів на значні відстані. Це
наземний, водний і повітряний транспорт: автомобілі, пароплави, літаки.
Транспортуюча техніка призначена для перевезення, перенесення пасажирів і
вантажів на короткі відстані: екскаватор, ескалатор метро, підйомний кран. А
технологічні машини полегшують обробку матеріалів людиною: м’ясорубка, верстат,
конвеєр. Інженер-конструктор спочатку формулює словами задум технічного
проекту. Потім увиразнює його засобами технічної графіки: ескізами,
кресленнями. На завершення технічного проекту інженер конструює пошуковий макет
майбутнього виробу з різних матеріалів, які легко обробляються. Це можуть бути
об’ємні макети технічних конструкцій з коробок, упаковок та самостійно
виготовлених об’ємних деталей.
Макет (фр. magutte — модель, ескіз) —
просторове зображення, модель будь-чого (виробу, декорації тощо), зазвичай у
зменшених розмірах (масштабі).
4. Уяви себе інженером-конструктором. Спочатку сформулюй
задум: ти хочеш створити транспортну, транспортуючу чи технологічну, технічну
конструкцію? Створи ескіз або креслення конструкції.
На завершення технічного проекту
інженер конструює пошуковий макет майбутнього виробу з різних матеріалів, які
легко обробляються. Об’ємними бувають макети технічних конструкцій з коробок,
упаковок та самостійно виготовлених об’ємних деталей. Серед них, звісно, різні
види будинків.
5.
Прочитай визначення
Макет (фр. magutte — модель, ескіз) —
просторове зображення, модель будь-чого (виробу, декорації тощо), зазвичай у
зменшених розмірах (масштабі).
6. Повтори
правила безпеки під час роботи.
1. На
робочому місці дотримуй чистоти і порядку.
2. Зберігай
ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не
працюй притупленими ножицями.
4. Не
тримай ножиці лезами вгору.
5. Не
користуйся ножицями під час ходьби у приміщенні.
6. Під час
різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.
7. Клеєм слід
користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час
роботи витирай ганчіркою. Після закінчення роботи вимий їх ретельно з милом і
витри рушничком.
7.
Практична робота
8. Підсумок
— З якою професією
ви сьогодні ознайомилися?
— Чи сподобалось
вам виготовляти макети?
— Чи
сподобалась тобі твоя роботи?
9. Прибирання робочого місця.
Сфотографуй свою роботу та перешли мені фото на
viber
Урок образотворчого мистецтва
Тема : Магія бутафорії. Значення форми,
кольору, декору в створенні виразних театральних масок. Виконання зображення
бутафорії для однієї з вистав (кольоровий папір).
План роботи
1.
Підготуйся
до уроку
Матеріали
та інструменти: цупкий білий та кольоровий
папір (або картон і кольоровий папір), олівці, ножиці, клей ПВА, пензлі для
клею, обгортки від цукерок, пшоно, серветки для витирання рук, клейонки.
2.
Пригадай
- Чим займається художник у театрі.
- Що таке театр?
- Що таке декорації?
- Ескіз якої складової декорацій ви
виконували на попередньому уроці?
- Сьогодні на нас чекає не менш
цікава подорож, ніж на попередньому уроці. Сьогодні театр знову відкриє нам деякі свої таємниці. Завдяки художникам театру ми
дізнаємося про спеціально виготовлені речі, які використовуються на сцені для
створення неповторного духу вистави.
3.
Прочитай.
- Справжній театральний художник
завжди пам’ятає про те, що сцена — це наповнений емоціями простір для гри
акторів. Тому простір сцени має допомагати акторам, створювати потрібний
настрій та предмети, що необхідні для вистави, а також бути зручним для
переміщень акторів.
- Складно передати обстановку
кімнати, якщо на сцену не винести стіл, стільці, можливо, навіть диван. Тому
художникові слід усе обміркувати — і оформлення сцени, і зручність для гри
акторів. Він повинен не тільки вміти вигадувати та творити, а й мати розвинене
просторове мислення. Усі предмети, що допомагають створити атмосферу вистави,
називають бутафорією.
- Бутафорія — це вироби, що імітують
натуральні предмети (пригадайте, наприклад, реквізит для театральних вистав або
магазинних вітрин; також підробка, мішура, предмети удаваної розкоші).
- Предмети бутафорії не тільки допомагають акторові під
час гри: стілець — щоб можна було сісти; диван — щоб можна було лягти, граючи
хворого; посуд — щоб показати сніданок та ін. Ці предмети передають епоху. Так,
наприклад, сучасний стілець дуже відрізняється від стільця, який знаходиться у
палаці або старому дерев’яному будиночку селян. Ці стільці обов’язково
різнитимуться і за формою, і за кольором, і за декором. Пам’ятайте про це, коли
працюватимете сьогодні.
4. Дай
відповіді на запитання.
- Яка бутафорія знадобиться для
вистави «Золотий ключик»?
- Чи може та сама бутафорія
знаходитися на сцені протягом усієї вистави?
- Якщо ми заговорили про виставу
«Золотий ключик», уявімо комірку тата Карло та будиночок Мальвіни. Чи однакові
предмети знадобляться для оформлення сцени, коли події розгортатимуться у цих
приміщеннях?
5. Розглянь
: репродукції ескізів декорацій до
театральних вистав (І. Білібін. Ескізи декорацій до опери М. Глінки «Руслан та
Людмила», до опери М. Римського-Корсакова «Золотой півник»).
6.
Практична робота
Послідовність створення штучного озера
Матеріали та інструменти: ножиці, клей ПВА, цупкий кольоровий папір (або картон і
кольоровий папір), обгортки від цукерок, пшоно, серветки для витирання рук,
клейонки (за потреби — пензлі для клею).
Послідовність виконання роботи
1. З кольорового паперу блакитного
кольору вирізати «озеро», а із зеленого — «листочки латаття».
2. Внутрішній бік обгортки для цукерок
змастити клеєм ПВА.
3. На шар клею насипати пшоно, дати час йому
приклеїтися.
4. Нанести шар клею ПВА на зворотний бік «листочка латаття», обережно приклеїти його до фону —
«озера».
5. Нанести шар клею ПВА на зворотний бік «латаття», обережно приклеїти її до фону — «озера».
7. Виконайте бутафорію для однієї з вистав: «Царівна-жаба», «Попелюшка», «Рукавичка», «Котигорошко», «Курочка-Ряба».
7. Підсумок.
-
Чи сподобались вироби, виконані тобою?
8. Прибирання робочого місця.
Сфотографуй свою роботу та перешли мені фото на
viber
Урок математики ( 10.04.2020)
Тема : Поняття «
чисельник», « знаменник». Риска дробу як знак ділення. Складені задачі на 2- 4
дії.
Хід уроку
1. Запиши дробом частини .
2. Замалюй частини, показані дробами.
3. Пригадай.
- Як називаються числа дробу?
- Що означає число, що стоїть на рисці дробу?
- Що означає число , що стоїть під рискою?
- Що означає риска дробу?
4. Запиши , яку частину кожного прямокутника
зафарбували. Назвати чисельник дробу, знаменник дробу.
5. Попрацюй з підручником.
№ 976 ( самостійно).
6.Знайди значення виразу по діях.
( 96 : 16 + 198 : 6 ) ∙ 7 – 145
7.Розв’язажи рівняння.
4 ∙ х – 200 = 3 ∙ 280
8. Розв’яжи задачі
№ 977, № 978 .
7.Розв’яжи задачу геометричного змісту № 979
Урок 10.04 – 17.04
Я у світі
Тема: Європейський Союз – співтовариство народів Європи. Я –
член європейської спільноти.
План роботи
1. Прочитай вірш.
Куточків різних на землі багато.
Європа серед них – найкраща над
усім,
Бо саме тут ми маємо зростати.
Європа – наш великий спільний
дім!
-
Який куточок світу описується у
вірші?
Хочете знати, як мене звати?
Європа мене величати.
Коли народилася?
О, на карті я давно з'явилася,
Про це усі у світі знають.
Чи велика у мене родина?
Так, у мене не одна дитина.
Об'єднала у Євросоюз 28 країн,
Усім комфортно в нім.
Розумію, вам кортить про ЄС
запитати?
Ну що я мушу сказати...
Це — така організація,
Де кожна нація
Має рівні права і свободи,
Живуть у злагоді усі народи.
2. Переглянь відео за посиланням.
-
Країни , які входять У ЄС
3. Пройди тестування.
1. Європа – частина найбільшого материка Землі - …
а) Африки;
б) Євразії;
в) Австралії.
2. Із скількома країнами межує Україна:
а) 7; б) 9; в) 5.
3. Скільки країн входить сьогодні до складу Євросоюзу?
а) 6; б) 12 в) 28.
4.Коли відзначають День Європи у країнах Євросоюзу?
а) 1 травня; б) 9 травня; в)
25 травня.
4. Прочитай
Дружба і братерство. Єдність і партнерство. Демократія, право, свобода.
Разом. Кредо кожного народу, кредо ЄС.
Єднає нас людей Європа,
Яка у всесвіті одна така,
І той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Ми різні за мовою, різні натури,
Різні звичаї, різні культури.
Та Європа — наш спільний дім.
- Європейський Союз — це сім'я 28демократичних країн, що спільно працюють задля миру і процвітання.
- 9 травня 1950 року — день народження того, чим є зараз ЄС — відзначається щорічно як День Європи, який також святкується в Україні.
- Війна між країнами ЄС є немислимою завдяки єдності, якої вони досягли за останні 60 років.
- 28 комісарів, по одному з кожної країни ЄС, працюють над конкретними завданнями, такими як зовнішні відносини, енергетика, торгівля, культура та національні надбання.
- Хтось знає хто такі комісари? Так ось комісари – це посадова особа, наділена урядом особливими повноваженнями, представники своєї країни.
- ЄС — дійсно унікальне явище, адже кожен народ із 28 країн унікальний по-своєму, своїми традиціями, звичаями, мовою, кухнею, а не тільки географією, кліматом та релігією.
- Щоб рухатись уперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. А ще означає —- вивчати їхні звичаї і традиції, їхню національну культуру, етнос.
5. Відкрий для себе країни ЄС.
«Німеччина»
Почнемо екскурсію з Берліна,
Це важливе місто для країни.
Проведуть до Дрездена дороги,
Це найкраще місто у Європі.
Мюнхен - це Баварії столиця,
Рай музеїв, карнавалів і
традицій.
Туристична Мекка, ще й культури,
І мистецтва, і архітектури.
Місто Веймар — класики столиця,
Ну, а Кьольн — це готики
скарбниця.
1)Гутен таг. Ми учасники з Німеччини – однієї з
найуспішніших держав на сучасній карті світу. Наша столиця – Берлін. Офіційна мова республіки — німецька. Ось тільки існує його більше 60
діалектів. Тому жителі різних регіонів можуть не розуміти один одного....
2)Робочий тиждень у Німеччині становить 6 днів. Футбол — найпопулярніший
вид спорту в нашій країні.... Практично, в кожному німецькому блюді ви знайдете
картоплю і свинину....
3)Німці — книголюби. Наша країна входить до трійки держав, де високий
рівень друкарства. Причому самою «начитаною» верствою населення є молодь віком
від 14 до 19 років....
4)Німеччина є одним з найбільших у світі виробників автомобілів. Топ
брендами автомобільних марок Німеччини є Volkswagen, Mercedes, Audi і BMW.
Автомобіль Volkswagen Гольф — є одним з найбільш продаваних автомобілів всіх
часів.
- На нашій виставці представлені два витвори німецьких казок. Вам необхідно
відгадати назви казок та їх авторів.
«Англія»
1)
Гуд монінг. Так звучить
привітання доброго дня у Англії. Хоча в Англії
говорять більше ніж 300 мовами. Наша країна є частиною
Великобританії. А столиця Англії – Лондон, що є одним з найпопулярніших міст
світу серед туристів.
2)
Королева Англії
Єлизавета II, є главою держави, але вона не може керувати країною, так як
є лише символом країни. А найвідомішим символом Лондона є Біг Бен –
великий годинник.
3)
Ми - Жителі Англії
споживаємо більше чаю, ніж жителі у будь якій іншій країні світу. Це наша
традиція і пояснюється вона великою кількістю перерв між прийомами їжі. Цікавий
факт, що англійці в 20 разів більше п’ють чай, ніж американці.
4)
Яскравою зорею й урочистим
світанком в Англії – є романтичний письменник Вільям Шекспір. Його перу
належить всесвітня п’єса «Ромео і Джульєтта». Англійці дуже полюбляють ходити
на цю п’єсу, та й взагалі до театру.
«Франція»
1)Бон жур або добрий день. Ми – представники Франції.Франція — це не тільки
шикарний Париж, сонячний Прованс і знаменита Бургундія. Це країна, де хвилі
Атлантики ніжно пестять пустинні пляжі, а туристи насолоджуються справжніми
чарами цієї давньої аристократичної країни.
2)Париж — столиця не лише нашої країни, а й високої моди. Історія костюмів
— історія душі. Ці слова належать французькому поету. Французи кажуть:«Не були б ноги
гарними, якби не туфлі,а вуха — якби не сережки».
3)Франція – батьківщина
балету і велосипеда. У Франції ростуть найсмердючіші і
при цьому найдорожчі гриби в світі - трюфелі. Ейфелева вежа у Франції була побудована спеціально для
Всесвітньої виставки 1889 року і служила їй вхідною аркою.
«Данія»
1)Год даг. Країна , яку ми представляємо - Данія. Столиця Данії — місто Копенгаген.
Грошова одиниця — датська крона. Прапор Данії є найстарішим державним прапором
у світі. Він був прийнятий в 1219 році.
2)Саме в Данії вперше з'явився всім відомий конструктор «LEGO», що у
перекладі « грайте добре».
3)А ще, Данія — це випічка. Найрізноманітніша і найсмачніша. Тут жоден
ранок не проходить у місцевих жителів без величезної кружки кави і
круасанів....
4)Данія подарувала нам відомих людей , таких як письменник Ганс Хрістіан
Андерсон.
6. Пограй у гру «Веселе
перо» . Визнач з яких творів ці уривки.
* А маленький принц дуже злякався ластівки, адже порівнюючи з ним вона була
велетнем-птахом, а він був такий маленький та ніжний. Та, коли глянув на
дівчинку, він був просто захоплений — такої чудової дівчинки йому ще не
доводилось бачити. Тому він зняв з себе корону і одяг на неї. Потім принц
спитав, як її звуть і чи не хоче вона вийти за нього заміж і бути королевою над
усіма квітами! Так, це був справжній жених, не те що син жаби або кріт в
оксамитній шубі! Тому вона дала свою згоду чудовому
принцу.
* Кай голосно закричав - ніхто не почув його. А сніг падав, і сани
мчали, поринаючи в заметах, стрибаючи через тини та рівчаки. Кай весь тремтів,
хотів гукнути на допомогу своїх батьків, але в голові у нього була лише одна
таблиця множення. Снігові пластівці все росли, росли і, нарешті, зробилися як
великі білі кури. Раптом вони розлетілися на всі боки, великі сани зупинилися,
і людина в сніговій шапці та шубі встала. Шуба й шапка на ній були з снігу - це
була жінка висока, струнка, сліпучо-біла. Це була…
* Далеко, у відкритому морі, вода зовсім синя, наче пелюстки волошок, і
прозора, наче скло,- проте й глибоко там! Жоден якір не дістане дна. Багато
дзвіниць довелось би поставити одна на одну, щоб верхня могла виднітися з води.
Внизу, на самісінькому дні, живуть русалки.
«Італія»
1)Салве. Так вітаються у на с в Італії. Столиця нашої
країни – Рим. Але усередині Італії розташовані ще дві карликові європейські
держави — Ватикан і Сан-Марино. Назва
"Італія" походить від грецького "italos", що означає теля.
2)Територія Італії на 80%
вкрита горами. Багато з них мають вулканічне походження —
в Італії більше вулканів, ніж в будь-якій іншій європейській країні.
Також тут дуже часто трапляються землетруси.
3)Італійці відрізняються
дружелюбністю, причому, чим південніший регіон, тим люди в ньому більш
дружелюбні. Проте, в Італії не дуже люблять іноземців через свій
патріотизм. До речі, в Італії ви не знайдете ні дитячих будинків, ні бездомних
тварин. Там їх просто немає.
4)Традиційно найвишуканішою
стравою Італії є піцца. Якщо у нас нещасливим числом вважається 13, то в Італії
це – 17
«Бельгія»
1)Худенмідах. Саме так вітаються у нас в Бельгії нідерландською мовою. Хоча офіційними мовами є не
тільки Нідерландська , але і
Французька та Німецька.
2)Бельгія — п’ята найменша країна в Європі. Столиця – Брюссель. Наша країна
на карті затиснута між Німеччиною, Францією, Люксембургом і Нідерландами.
3)Справжнім «чорним золотом» Бельгії вважається випускається тут шоколад.
Його виробляють у величезних кількостях, практично 220 тисяч тонн протягом
року. На кожного жителя країни це приблизно 22 кг. Бельгія виробляє шоколад майже 400 років. Перший шоколад в Бельгії був
виготовлений в 1635 році.
4)У нас є свої гордість. Це Саксофон, який був винайдений саме в Бельгії на початку
1840-х років. Його придумав відомий музикант і дизайнер Адольф Сакс.
5)Перші друковані газети в світі були опубліковані в 1605 році в місті
Антверпені —відомому туристичному центрі Бельгії.
«Польща»
1)Джень добри. Так ми – поляки вітаємо українців та інші
народи. Ми – сусіди України та є справжніми друзями українців. Наша столиця –
Варшава. Польща є дев’ятою за розмірами країною в Європі і 69-ою у світі....
2)Одним з національних символів Польщі є білі лелеки, в Польщі живе 23% світової популяції цих дивовижних птахів. Ще один символ Польщі — зубр. На початку 20-го століття в Європі популяція зубрів вціліла лише в Біловезькій пущі яка розташована на території Польщі та Білорусії.
2)Одним з національних символів Польщі є білі лелеки, в Польщі живе 23% світової популяції цих дивовижних птахів. Ще один символ Польщі — зубр. На початку 20-го століття в Європі популяція зубрів вціліла лише в Біловезькій пущі яка розташована на території Польщі та Білорусії.
3)Традиційна польська кухня мало чим відрізняється від
нашої української, але походження деяких страв залишається суперечливим.
Наприклад, поляки з впевненністю стверджують, що вареники - польська
національна страва.
- Польська мова дуже схожа на українську так кажуть.
Перевіримо. Уявіть, що ви в Польщі. Спробуйте перевести польські фрази:
«Добри вечур» - «Добрий вечір»
«Вшисткего добрего» - «Всього доброго, найкращого»
«Не розумем» - «Не розумію»
«Дженкує бардзо» - «Велике дякую»
«Цо то єст» - «Що це»
«Як ще назива та улица» - «Як називається ця вулиця»
«То ест дзіадек» - це дідусь…
6. Працюй творчо.
- Що ти можеш розповісти про свою країну? Чим вона
особлива для тебе ? Напиши.
Традиції народу —
це велике диво,
Яке струмить з глибин у майбуття.
Їх знаючи, народ іде щасливо
І впевнено у непросте життя.
В традиціях живе душа народу,
Великий зміст закладений у них.
Народ наш любить й береже природу
Та рідну пісню і веселий сміх.
І щире слово, й жарти іскрометні,
Легенду й казку, що в душі пливе.
І пам’ятає подвиги безсмертні,
А добра слава у віках живе.
Традицій у народу є багато,
Бо довго ми живемо на землі.
І нам їх треба добре пам’ятати,
Запам’ятати, поки ми малі.
Й нести з глибин віків у день прийдешній,
Бо без минулого немає майбуття.
Щоб в правді й вірі, в доброті сердечній
Творити нам історію життя.
Щоб й далі рідну землю нам любити,
Поля і гори та вишневий цвіт.
У волі й славі на землі цій жити
І українцями іти у світ.
Яке струмить з глибин у майбуття.
Їх знаючи, народ іде щасливо
І впевнено у непросте життя.
В традиціях живе душа народу,
Великий зміст закладений у них.
Народ наш любить й береже природу
Та рідну пісню і веселий сміх.
І щире слово, й жарти іскрометні,
Легенду й казку, що в душі пливе.
І пам’ятає подвиги безсмертні,
А добра слава у віках живе.
Традицій у народу є багато,
Бо довго ми живемо на землі.
І нам їх треба добре пам’ятати,
Запам’ятати, поки ми малі.
Й нести з глибин віків у день прийдешній,
Бо без минулого немає майбуття.
Щоб в правді й вірі, в доброті сердечній
Творити нам історію життя.
Щоб й далі рідну землю нам любити,
Поля і гори та вишневий цвіт.
У волі й славі на землі цій жити
І українцями іти у світ.
Урок природознавства ( 10.04.2020)
Тема : Контрольна робота
План роботи
1. Уважно прочитай завдання. Виконай їх.
Завдання
1.Яка тварина належить до всеїдних тварин?
А сова
Б ведмідь
В черепаха
2. Хто з тварин не належить до звірів?
А дельфін
Б пігнгвін
В лисиця
3. Яка істотна ознака плазунів?
А тіло
вкрите слизькою лускою
Б тіло
вкрите сухими лусочками
В тіло
вкрите шерстю
4. Пронумеруй
ланцюжок живлення.
____ гадюка
____ миша
____ їжак
____ зерна
пшениці
5. Установи відповідність . З’єднай лініями.
Виготовлення квасу, хліба * * шапинкові гриби
Сприяння в
живленні кореневої * * гриби плісняви
системи
дерев
Утворення
на стінах у сирому * *дріжджі
приміщенні
6.
Закінчити речення.
Червона
книга України – це ________________________________________
_________________________________________________________________.
Долина
нарцисів знаходиться _______________________________________.
7. Чим бактерії корисні для природи, а чим
небезпечні. Наведи приклади і запиши.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.







Немає коментарів:
Дописати коментар